Haaat!

Har haft ståpäls hela dagen för att skolan är så förbannat jävla kall.

Är fortfarande trött konstant, både fysiskt och psykiskt.

For upp till banan för att träna med Matte, var där riktigt tidigt och allt var perfekt. När jag ska värma hojen får jag inte igång den, kickar så jag får blodsmak i munnen.
   Brorsan provar utan framgång, vi prövar att rullstarta, det fungerar inte. Vi håller på i ca 45 min innan vi ger upp. Får hjälp av andra som är där men det går inte. Det finns två möjliga anledningar;

Den var sur för att nån jävla snorunge gasat och surat ner den (jag omedvetet...).

Ventilerna i motorn behöver bytas igen, fast denna gång på vänster sida.

Hoppas på det förstnämnda för annars lär det inte bli någon träning på ungefär 2 veckor. Känner hur hatisk denna dag har gjort mig, hatar allt och alla! Speciellt cykeln, den kan gå och självdö för den hjälper mig inte alls...



Kommentarer
Postat av: Krister Jakobsson

Hej, jag tycker mig känna igen problemet med att cykeln är svårstartad. I mitt fall verkar det ha berott på att jag hade hällt i bränsle från förra säsongen i tanken. Jag fick kicka som en idiot uppemot en halvtimme innan jag fick igång den varenda gång. Sedan jag hällde i färskt bränsle har jag inte haft några problem. Brorsan har sagt att man inte ska köra på gammalt bränsle, men jag trodde inte att det kunde vara en så stor skillnad ;-)



Är Hällesjöbanan fortfarande öppen, jag hittar ingen hemsida på http://www.ostjemtland.fmck.se/??

Har du någon vägbeskrivning dit?

2011-07-14 @ 20:37:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0